Saturday, July 09, 2016

טרור אסלאמי – המאבק על הערכים הליבראליים – יוני 2016

יום אחד בלבד לאחר המופע הפסיכוטי של חברת-הכנסת המוסלמית חנין זועבי בפרלמנט הישראלי, טרוריסט מוסלמי נוסף יצא את ביתו באזור חברון לעבר היישוב קריית-ארבע במטרה לבצע פיגוע טרור בשם "אללה המוסלמי". הטרוריסט חצה את הגדר המקיפה את היישוב, נכנס לבית מבודד, שם הוא ראה ילדה בת 12 נמה את שנתה, בשעה שהוריה היו מחוץ לביתם לרגל עיסוקיהם. הילדה עסקה בדבר הכי בנאלי בעולם - בשינה של שעות הבוקר המוקדמות כהרגלם של מיליוני ילדים אחרים ברחבי-העולם. ללא שום עכבות מוסריות בנוגע להשלכות של מעשיו - בדומה לטרוריסטים מוסלמים אחרים המקיפים את העולם התרבותי - הוא שלף סכין והחל לדוקר את הילדה בדקירות קטלניות מאוד שגרמו למותה. הרצח המתועב הזה אינו שונה הרבה מהרבה רציחות מתועבות רבות אחרות המתבצעות בשם "אללה המוסלמי" שהיו לאלפיהם בעשורים האחרונים. ישנו קו אחד מקשר בין התרבות הפסיכוטית של חנין זועבי שבאה לידי ביטוי בפרלמנט הישראלי לבין המעשה הפסיכוטי של טרוריסט מוסלמי שאינו מהסס לחסל בדקירות סכין ילדה קטנה. שניהם שואבים את השראתם מאותו מקור תרבותי אנטי-אנושי.

העולם-המוסלמי חולה במחלה ממארת של בערות, אלימות כלפי "כופרים" ושנאה-הדדית שבמסגרתה מחוסלים מידי חודש בחודשו אלפי מוסלמים אחרים ביד מוסלמים אחרים שמעולם לא הכירו. תאוות השנאה הזו טבועה היטב בתרבות הערבית-אסלאמית כבר מאות שנים - לפני הופעתו של הרעיון הג'יהאדיסטי בשם "אללה המוסלמי". הופעת האסלאם רק העניקה הכשר אידיאולוגי-דתי למנטאליות הקטלנית שכבר הייתה טבועה בחברה הערבית. לפיכך, אין זה משנה אם זו פרלמנטארית מוסלמית הפועלת בחברה דמוקרטית, או רופא נשים שרכש את כשרתו במדינה מודרנית, או מוסלמי שקיבל תעודת פליט כדי לחיות במדינה מערבית - שלושתם תמיד יעדיפו "להגשים" של תרבות הערבית-אסלאמית הקטלנית על-פני חיים במדינה מתקדמת המוכיחה להם מידי יום ביומו את נחשלותו המוחלטת של האסלאם על גווניו השונים.

התסכול הברוטאלי הזה אינו מופנה רק נגד "כופרים", בדומה לפעילותה של ח"כ המוסלמית חנין זועבי או של הטרוריסט המוסלמי מאורלנדו, בארה"ב, שחיסל 50 בני-אדם או של טרוריסט מוסלמי אחר שחיסל "רק" ילדה קטנה אחת בישראל, אלא הוא מופנה גם ובעיקר כלפי החברה המוסלמית כולה. המשמעות היא, שבנסיבות אחרות הם יכלו למצוא את עצמם מבצעים פיגועים קטלניים שהיו גורמים להריגתם של מאות בני-אדם בעיראק, בסוריה, בניגריה, בסודאן, בסעודיה, באפגניסטן, בפקיסטן, בטורקיה, בבנגלדש, בסומליה, בארה"ב או בצרפת. המסקנה הזו מטרידה, משום שהדת-המוסלמית הפכה לארגון הטרור הגדול ביותר בעולם לא רק בשל מעשיהם של כמה מאות-אלפי טרוריסטים, אלא בעיקר בשל הסכמתם שבשתיקה של מאות-מיליוני מוסלמים אחרים למעשיהם הזוועתיים.

התשובה של העולם-הליבראלי אינה צריכה להיות רק באמצעות מערכות הגנתיות או התקפיות נגד הברבריזם האסלאמי הלובש צורה ופשוט צורה - פעם בסגנון ח"כ המוסלמית חנין זועבי ופעם בסגנונו של אבו-בכר אל-בגדאדי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית". לדידם, גם "הזכות להגנה עצמית" משמעותה "תוקפנות" כלפי הערכים הברוטאליים שהם מנסים לקדם, לטפח ולהפיץ ברחבי-העולם. התשובה של העולם-הליבראלי צריכה להיות גם בהקמתו של חיץ מוחלט באמצעות הוקעה מוחלטת ועמוקה כלפי כל הערכים האסלאמיים - מתחילתם ועד לסופם. החיץ הזה צריך להיות בנוי על ערכים מנוגדים בתכלית - של צדק מול עיוות מוסרי, של ליבראליזם מול ברבריות, של הומאניות מול אנטי-אנושיות, של קדושת-חיים מול תרבות המוות האופיינית כל-כך למבנה המנטאלי-התרבותי האסלאמי - המשותף לחנין זועבי המוסלמית, לארגון "בוקו חראם" בניגריה, לארגון "אל-שבאב" בסומליה ולארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק. יש עוד מאות ארגוני טרור אסלאמיים כמותם - קטנים כגדולים - הפועלים במרחב האסלאמי כולו ואף מעבר לו, החל מתנועות הטרור אסלאמיות בדרום-הפיליפינים וכלה בדרום-אמריקה.

באירופה המערבית מתחוללים שינויים איטיים, אך דטרמיניסטיים, בתחום המשפטי בנוגע ל"ערכים" מסוימים אותם מייבאים המוסלמים המגיעים לאירופה כפליטים או כמהגרים. במדינות אחדות מתגבשת לה הבנה מסוימת וקבלה מסוימת ברמה המשפטית בנוגע ל"ערכים" אסלאמיים מסורתיים כמו נישואי-קטינות; ריבוי-נשים; אונס במסגרת המשפחה; אונס על רקע "מצוקה מינית"; כריתת הדגדגן; ואפילו רצח על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". במדינות אחדות קיימת הבנה בנוגע ל"ערכים" האסלאמיים בסוגיית מעמד-האישה ויחסם של בתי-הדין ההלכתיים בנושא זה הפועלים על פי חוקי השריעה המעוותים. במובן הזה, במרבית המדינות במערב אירופה מתגבשת לה "חברה מקבילה" שיש לה ערכים המנוגדים לחלוטין לתרבות הליבראלית האירופאית שהתפתחה ב-70 השנים האחרונות.

"החברה המקבילה" הזו, ברוב המקרים, פועלת בהסכמה שבשתיקה של הרשויות המקומיות כדי לא לעורר את המפלצת האסלאמית בשל החשש מאיבוד-שליטה של הסדר החברתי והפוליטי. מדיניות כזו מראה בעליל שמדינות אירופה אחדות מייחסות מעמד שווה וזהה בין הערכים הליבראליים של העולם-החופשי לבין הערכים האסלאמיים המבוססים על דיכוי ושליטה עד כדי מעשי רצח המוניים. כאשר אירופה המערבית מייחסת לערכים האסלאמיים המסורתיים מעמד שווה לערכיה הדמוקרטיים, המשמעות היא, שאירופה המערבית הפסידה בקרב ללא ירייה אחת אפילו. אולם, במקביל לכך מתחוללים שינויים משמעותיים באירופה לאחר פרישתה של בריטניה מהאיחוד-האירופאי: באוקטובר 2016 יערכו בחירות חוזרות באוסטריה בהן עלול לנצח הימין הקיצוני במדינה, וכן באותו חדש ייערך משאל-עם בהונגריה בנוגע לקליטתם של הפליטים מוסלמים על-פי תכתיב של האיחוד-האירופאי המעורר המתנגדות עזה ברחבי הונגריה כולה במדינות אירופאיות נוספות. במילים אחרות, האם הליברליזם המערבי לא יכול להציג אלטרנטיבה אידיאולוגית ומעשית מול האסלאם הרדיקאלי וקטלני, הוא מותיר את השדה הפוליטי לכוחות רדיקליים חשוכים הטבועים היטב ב-DNA התרבותי של אירופה ההיסטורית.


טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - חג הרמדאן -  יוני 2016
מדינה:
הרוגים:
פצועים/הערות:



עיראק:
6,315
כולל טוריסטים מוסלמים
סוריה:
4,823
כולל טרוריסטים מוסלמים
אפגניסטן:
1,253
רבים מהם טרוריסטים
תימן:
517
1,000 פצועים
סומליה:
380
1,000 פצועים
ניגריה - טרור אסלאמי:
379
2,000 פצועים
לוב:
334
רבים מהם חיילים ואזרחים
ניז'ר - טרור אסלאמי:
201
רבים מהם אזרחים
טורקיה:
148
כולל לוחמים כורדים
דרום-סודאן:
76
--
קמרון - טרור אסלאמי:
70
--
מצרים:
60
--
פקיסטן:
59
--
ארה"ב - טרור אסלאמי:
50
כולל הטרוריסט המוסלמי
מאלי:
40
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה:
40
--
סודאן + דארפור:
38
--
הודו - טרור אסלאמי - קשמיר:
30
--
איראן - כורדים:
27
מתוכם 5 חיילים איראנים
אלג'יריה:
22
רובם טרוריסטים מוסלמים
לבנון:
21
--
קזחסטן - טרור אסלאמי:
16
--
ירדן:
13
--
קניה - טרור אסלאמי:
10
--
רוסיה - קווקז:
10
--
תאילנד - טרור אסלאמי:
8
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
6
--
בנגלדש:
6
לא כולל הפיגוע שהיה ב-1 ביולי
צרפת - טרור אסלאמי:
3
--
מדגסקר:
2
--
סעודיה:
1
--
כוויית:
1
--



ישראל - עזה:
--
--
ישראל - הרשות הפלסטינית:
6
5 מהם טרוריסטים
ישראל - טרור:
6
כולל הפיגוע ב-1 ביולי



תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
23
--
פקיסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
2

אפגניסטן -חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
19




סה"כ:
15,015 הרוגים
30,000 פצועים






בסיכומו של דבר, בחודש יוני 2016, נהרגו 15,015 בני-אדם באלפי פעולות טרור אסלאמיות ואלימות אסלאמית הלובשת צורה ופושטת צורה בהתאם לנסיבות המשתנות. יש לנו הערכה זהירה שמספר ההרוגים היה גבוה בהרבה ממה שצלחנו לאסוף דרך מקורות תקשורתיים רשמיים ולא רשמיים. אזורים שלמים במרחב האסלאמי כולו עדיין חסומים ברמה התקשורתית הן בשל תשתית רעועה והן בשל מדיניות מכוונת של הממשלות ושל הארגונים הרדיקליים הפועלים במרחב. התמונה של ששת החודשים הראשונים של שנת 2016 נראית כך: בחודש מאי נהרגו 11,858 בני-אדם; בחודש אפריל נהרגו 10,691 בני-אדם; בחודש מרץ נהרגו 10,705 בני-אדם; בחודש פברואר נהרגו 12,599 בני-אדם; ובחודש ינואר נהרגו 12,161 בני-אדם. בחודשים ינואר-יוני 2016 נהרגו 73,029 בני-אדם.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - המאבק על הערכים הליבראליים - יוני 2016", מגזין המזרח התיכון, 7 ביולי 2016.


No comments: