Sunday, July 05, 2015

עיתון ידיעות אחרונות מעניק קרדיט לארגון דאעש

טרוריסטים מוסלמים מארגון דאעש (המדינה האסלאמית) תקפו ב-1 ביולי 2015 שורה ארוכה של יעדים בצפון-סיני. ככול היודע נהרגו בהתקפות הטרור האלה יותר מ-200 טרוריסטים מוסלמים וכ-17 חיילים מצרים. ביום שישי ב-3 ביולי 2015, נורו לעבר ישראל לפחות 3 רקטות מאזור צפון סיני בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמובן שהמטרה הייתה לנסות להרוג כמה שיותר אזרחים ישראלים, וכן לנסות לגרור את ישראל לתוך הקלחת המדממת השוררת בצפון סיני מזה חודשים רבים.

כולנו מכירים את הארגון הרצחני הזה. כולנו נחשפים מידי יום ביומו על הזוועות הקשות המתבצעות בידי הארגון הגזעני הזה – החל באונס המוני של נשים ומכירתן תמורת קופסת סיגריות, וכלה בהרג המוני של אזרחים, חיילים, ילדים ונשים. קולות-השבר של העדה היזידית עדיין מהדהדות ברחבי-העולם מאז הטבח שנעשה בהם ביוני 2014.

עיתון "ידיעות אחרונות" החליט להכתיר את הברברים האלה בביטוי "לוחמים". במהדורה של העיתון ב-5 ביולי 2015 בעמוד 2 נכתב כך - בכותרת המשנה של הידיעה שעסקה בירי לעבר ישראל: "שלוש רקטות שירו לוחמי דאעש בסוף-השבוע על עבר המועצה האזורית אשכול נפלו אמנם בשטחים פתוחים – אך הבהיר לתושבי העורף הישראלי החבול שהסכנה לביטחונם רק גוברת".

גם בגוף הכתבה נכתב כך: "הכאוס המתעצם בסיני והעימות בין צבא מצרים ללוחמי דאעש על מפתן הגבול הדרומי נתן את אותותיו גם בשטח ישראל".  כך, בהבל פה, העיתון העמיד בשורה אחת את חיילי הצבא המצרים עם טרוריסטים מוסלמים שניסו לבצע טבח המוני בשם רעיונות שמימיים.

אפילו הנשיא במצרי אמר ש"מצרים תילחם בפשיזם הדתי" כפי שהדבר בא לידי ביטוי בהתקפה הזו ובהתקפות נוספות רצחניות לא פחות. אולם, העיתון החליט להכתיר אותם בתואר "לוחמים". זה כמו להשוות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון החמאס לבין לוחמי צה"ל – כפי שחלק מהעיתונאים בישראל היו רוצים לעשות.

א. הם לא "לוחמים", אלא הם טרוריסטים מוסלמים העוסקים בחיסול המוני של בני-אדם ברחבי-העולם.
ב. העורף הישראלי אינו "חבול", אלא יש לנו תקשורת ישראלית מאוד חבולה שמנסה בכל דרך להכתיב לקוראים תודעה עצמית כוזבת כמעט בכל נושא.
==

ד"ר יוחאי סלע, מגזין המזרח התיכון, 5 ביולי 2015.

No comments: