Monday, June 22, 2015

ירושלים שלנו - תערוכת צילומים מרהיבה של שרון גבאי

החברה לפיתוח הרובע היהודי מארחת את 'ירושלים שלנו' - תערוכה חדשה של שרון גבאי, צלם תושב ירושלים, במתחם הקארדו הפתוח ברובע היהודי בעיר העתיקה. את הצילומים הצבעוניים המנציחים אנשים, נופים ומצבים שונים גבאי צילם בירושלים, בשווקים, תוך כדי נסיעה, בשיטוטים ובשיחות עם תושבים. גבאי מקדיש את התערוכה לזכר סבא שלו, יעקב מזרחי ז"ל, לוחם אצ"ל מעוטר שהיה בערוב ימיו למוכר סידקית בעליית רחמו בשוק מחנה יהודה. כל ההכנסות ממכירת התמונות יועברו כצדקה ישירות אל עשרות קבצני העיר ירושלים, המונצחים בתמונותיו, אותם שרון מכיר משיטוטיו בשוק וברחבי העיר.

התמונות הצבעוניות שעברו עיבוד ממוחשב מציגות את ירושלים במלוא הדרה: באור זהב ובליל כוכבים, בשלג כבד ובשמיים כחולים בהירים, בשלוליות גשם המשקפות את יופיה של העיר, את העיר העתיקה ואת הרכבת החדשה, אנשים ודמויות במצבים ייחודיים.

זוהי שנתו השלישית של פרויקט התרומות האישי של גבאי. בשנה שעברה חילק כ-30,000 ₪ לקבצנים במחנה יהודה ובמרכז העיר.



"כשכולם עם חיוך ונלהבים לקראת חגי תשרי, קשה לי לראות את האנשים שאוספים שקל לשקל כדי לקנות אוכל לאכול בחג. אני רוצה לגרום לכל קבצן שיושב שם במחנה יהודה, במרכז העיר, להעביר את החג בכבוד" גבאי אומר ומסביר "אני לא מעביר את התרומות דרך עמותות, כיוון שרק חלק קטן מהכסף באמת מגיע לאנשים שצריכים אותו. אני ניגש אליהם, נותן להם כסף מזומן ביד, שולח אותם לקנות אוכל, לקנות חולצה, להתחדש כדי שגם הם יוכלו להתחיל שנה חדשה".

התערוכה תתקיים החל מ-2 ביולי 2015 ועד ל-10 לאוקטובר 2015 במתחם הקארדו שבירושלים. מומלץ מאוד.

ירושלים בגשם - צילום מאת שרון גבאי



No comments: