Friday, March 06, 2015

מאיר דגן מנהל טרור תקשורתי נגד ממשלת-ישראל

דבריו של מאיר דגן בערוץ 2 שהובאו ב-5 במרס במרס 2015, על מדיניותו של נתניהו המובילה לדעתו לעבר מדינה דו-לאומית ומדינת אפרטהייד, מראים בעליל שסביב השמאל הישראלי מתרכזים אנשים שהפכו את ההסתה למקצוע מועדף בשעות הפנאי הרבות שלהם (בדומה ליובל דיסקין). בניגוד לדברי ההבל של דגן, מפלגת הליכוד פרסמה תגובה-ממלכתית מן המעלה הראשונה מבלי להיכנס לעימות מיותר עמו. מאיר דגן עדיין לא התרגל לעובדה שבמערכות הבכירות של מדינת-ישראל עומדים אנשים הרבה יותר מוכשרים ממנו. דברי ההבל של דגן מוכיחים לציבור הישראלי כולו שמחנה-השמאל מורכב בעיקר מאנשים שהפכו את המרירות האישית לעמדה-פוליטית לגיטימית לכאורה. מן הסתם, דבריו של דגן דווקא יחזקו את הרושם שאי-אפשר לסמוך על השמאל הישראלי. מוזר מאוד שיצחק הרצוג הקיף את עצמו באנשים שאיבדו את הקשר עם המציאות - אך בכל זאת הם דורשים עוצמה פוליטית ושררה. אנחנו מאחלים למאיר דגן בריאות ואריכות ימים ושימשיך ליהנות מהפנסיה שלו ואף יזכה לראות איך מדינת-ישראל ממשיכה לשגשג.

5 במרס 2015: התגובות בתקשורת הישראלית הממסדית לנאום נתניהו בקונגרס האמריקאי היו די אומללות. למעט עיתונאים אחדים, דומה היה שהתקשורת הישראלית שרויה במצוקה גדולה (ובכיינית) לנוכח הנאום המשכנע של נתניהו בקונגרס האמריקאי. לא צריך להיות אוהד מושבע של נתניהו כדי להעריך את דבריו ואת עמידתו האמיצה מול נשיא אמריקאי זחוח כמו אובמה. סביר להניח שאזרחים במצרים, בירדן, בסעודיה ובמדינות נוספות במפרץ-הפרסי מעריכים את עמידתו של נתניהו מול האיום האיראני הרבה יותר מאשר כמה "עיתונאים" ו"פרשנים" שכיכבו ביומיים האחרונים בתקשורת הישראלית. לא רבים שמו-לב לכך, אולם העולם-הסוני מנהל מלחמת-הישרדות מול העולם השיעי בהנהגת איראן - לצערנו הרב, לא הרצוג ולא אובמה מבינים את התמונה כולה. אם ייחתם הסכם גרוע עם איראן, לא רק שיתחיל מירוץ חימוש גרעיני במזרח-התיכון בטווח הארוך, אלא כל המדינות הסוניות יתמכו בארגון "המדינה האסלאמית" או בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" במטרה שינהלו מלחמה בלתי-מתפשרת בהגמנויה השיעית בעיראק ובסוריה (ירדן כבר פרסמה הצהרה כזו לפני ימים אחדים). במילים אחרות, המאבק האזורי יהפוך את חייהם של מיליונים לגיהנום אחד גדול. וקצת חומר למחשבה: אם נתניהו היה באופוזיציה, הוא היה הופך עולמות כדי לתמוך ביצחק הרצוג אם הוא היה עומד במצב דומה מול נשיא אמריקאי כלשהו. אבל כנראה יצחק הרצוג בנוי אחרת - ממש אחרת בהשוואה לאביו ז"ל.

ישראל - נאום נתניהו בקונגרס האמריקאי: לשם שינוי, אנחנו פותחים בסקירה קצרה על נאום נתניהו בקונגרס האמריקאי ב-3 במרס 2015; כרגיל, זה היה אחד מהנאומים המבריקים של נתניהו ואחד מהנאומים הטובים ביותר שנישאו בקונגרס האמריקאי. אחד מהעיתונאים בארה"ב אמר מיד לאחר הנאום, שהמידע שהביא נתניהו בנאומו לא נמסר לציבור האמריקאי בשש השנים האחרונות. רמז ברור לנשיא אובמה שלא העביר לציבור האמריקאי מידע אמין ומלא כמתחייב מתפקידו. הנאום הועבר בעשרות ערוצי חדשות ברחבי העולם בשידור ישיר. סביר להניח שזה היה אחד מהנאומים הניצפים ביותר בשנים האחרונות. רשת "פוקס ניוז" הכתירה את נתניהו כ"צ'רצ'יל של דורנו" גם משום שהוא דיבר בשם מדינות ערב כמו מצרים, סעודיה וירדן החרדות מהאיום האיראני. עיתונאים נוספים בארה"ב אמרו שנתניהו הצליח בכישרון רב להעלות את הנושא האיראני לדיון ציבורי כפי שלא היה כך מעולם. אחרים רמזו שאין כיום "אישיות בינלאומית" שמצליחה לרתק כך את העולם כפי שנתניהו מצליח לעשות זאת בכישרון רב. ערוצי החדשות בישראל שידרו את תגובתו של יצחק הרצוג לנאום - הרצוג נשמע יבבן חיוור והיסטרי יותר מהרגיל.

No comments: