Saturday, February 07, 2015

טרור אסלאמי - ינואר 2015

ב-7 בינואר 2015 נכנסו שני טרוריסטים מוסלמים, המזוהים עם ארגון אל-קאעידה, למערכת המגזין הסטירי "שרלי הבדו" הממוקם בפריז במטרה להרוג כמה שיותר עיתונאים, מאיירים ועובדים. כתוצאה מההתקפה הזו נהרגו 12 בני-אדם. במהלך מנוסתם של 2 הטרוריסטים המוסלמים, הם הצליחו להרוג שוטרת ולפצוע אזרחים נוספים. יומיים לאחר מכן, למרות ההתרעות של הקהילה היהודית בפריז, נהרגו 4 בני-אדם בהתקפה על סופרמרקט בבעלות יהודית שהתבצעה בידי טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית". בפעולה של כוחות-הביטחון, שהתבצעה בו-זמנית בשני מקומות שונים, נהרגו שלושת הטרוריסטים המוסלמים שהצליחו לשתק חלקים גדולים מהעיר פריז למשך ימים אחדים. בסיכומו של דבר נהרגו 20 בני-אדם בשרשרת אירועים קטלניים שהצליחה לזעזע את העולם המערבי כולו.

בעקבות האירועים בפריז, מדינות אירופאיות אחדות החלו לנהל מצוד אחרי חשודים המזוהים עם ארגוני טרור אסלאמיים. כך למשל, ב-15 בינואר 2015 נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים בידי כוחות-הביטחון של בלגיה במהלך מבצע מיוחד שנערך נגד חברי תא טרור המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית". בגרמניה, בבריטניה, בצרפת ובמדינות אירופאיות נוספות נערכו מבצעים מיוחדים שבמהלכם נעצרו עשרות מוסלמים החשודים בתכנון פיגועי טרור קטלניים על אדמת אירופה.

בזמן שהעולם-החופשי התאחד לרגע-קט על רקע האירועים הקטלניים בפריז, בניגריה נרצחו כ-2,000 בני-אדם בהתקפה אלימה ואכזרית שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. האירוע הקטלני הזה עבר מתחת לרדאר של תשומת-הלב הבינלאומית. רק לאחר ימים אחדים, ורק לאחר התערבותם של גורמים בינלאומיים, התבררה התמונה המלאה של שדה-הקטל האכזרי שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים למען האדרת-שמה של הדת המוסלמית. אין תימה איפה, שארגוני הטרור האסלאמיים הפכו למוקד-משיכה לעשרות-אלפי פסיכופטים מרחבי-העולם. כך למשל, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) צמח מאלפים בודדים בלבד של טרוריסטים, לארגון המונה כמעט 100,000 טרוריסטים ואנשי-מנהלה הפועלים בעיקר בסוריה ובעיראק.

האכזריות של ארגון "בוקו חראם" אינה יוצאת-דופן. גם האכזריות של ארגון "המדינה האסלאמית" איננה יוצאת-דופן כלל. צליבתם ושרפתם של ילדים יזידים בעיראק, אינן שונות משריפתם וצליבתם של נוצרים בניגריה או מהריגתם של יהודים בלב פריז או בריסל. אלא, שארגון "המדינה האסלאמית" הפך את האכזריות לכלי תקשורתי שנועד לרתק את תשומת-הלב הבינלאומית על-מנת לעורר פחד ורתיעה מלפעול נגד הארגון. כך למשל, כ-60 מדינות חברות בקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" - כך טוענים גורמים רשמיים בארה"ב. אולם, מסתבר, שהשתתפותן של רבות מהמדינות החברות בקואליציה בפעילות צבאית אפקטיבית נגד הארגון, היא סמלית בלבד. לפיכך, סביר להניח שהמאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" עלול להימשך שנים רבות על חשבון חייהם של מיליוני בני-אדם ברחבי המזרח-התיכון ובעולם-המוסלמי כולו.

לצד הצלחתו של ארגון "המדינה האסלאמית" להרחיב את השפעתו הרחק מעבר לסוריה ולעיראק, גם המיליציות השיעיות החמושות בתימן (החות'ים) הצליחו להשתלט כליל על העיר צנעא. בכך, איראן יכלה לרשום לעצמה הישג עצום נוסף, וזאת לצד כישלון מהדהד נוסף של מדיניות החוץ האמריקאית תחת שרביטו של הנשיא אובמה.

בסיכומו של דבר, בחודש ינואר 2015 נהרגו 13,486 בני-אדם בעשרות-אלפי פעולות טרור ובאלימות אסלאמית שהתבצעו בעשרות מדינות שונות ברחבי-העולם. במדינות מוסלמיות רבות נערכו מבצעים צבאיים רחבי-היקף נגד ארגוני טרור אסלאמיים שבהלכם נהרגו אלפי טרוריסטים מוסלמים - כך על-פי ההצהרות הרשמיות. מבדיקה שערכנו התברר, שההגדרה של "טרוריסטים הרוגים" הורחבה גם לבני-משפחותיהם של אלה שנהרגו בעקבות פעילויות צבאיות יזומות שנערכו בעיקר בעיראק, בסוריה, בפקיסטן, באפגניסטן, בניגריה, במצרים ובמדינות נוספות.

טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - ינואר 2015
מדינה:
הרוגים:
פצועים: (אומדן)



עיראק:
6,106 (כ-1500 מהם אזרחים וחיילים)
12,000
סוריה:
2,683
5,000
ניגריה - טרור אסלאמי:
2,644 (מתוכם יותר 2,000 אזרחים)
10,000
פקיסטן:
451
1,500
אפגניסטן:
411
1,500
קמרון - טרור אסלאמי:
279 (רובם טרוריסטים מוסלמים)
--
תימן:
201
--
סומליה:
136
--
מצרים:
124 (רבים מהם חיילים ושוטרים)
--
מצרים - עזה:
1
--
דרום-סודאן:
94
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
78 (50 מהם שוטרים וחיילים)
--
סודאן + דארפור:
54
--
מאלי:
49 (רבים מהם טרוריסטים מוסלמים)
--
בנגלדש:
34
--
לבנון:
20
--
הודו - טרור אסלאמי - קשמיר:
20
--
ניז'ר - טרור אסלאמי:
8
--
קניה- טרור אסלאמי:
7
--
סין - טרור אסלאמי:
6
--
רוסיה - טרור אסלאמי - קווקז:
4
--
תאילנד - טרור אסלאמי:
3
--
טורקיה:
2

אלג'יריה:
1
--
טוניסיה:
1
--



צרפת - טרור אסלאמי:
20 (17 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים)
--
בלגיה - טרור אסלאמי:
2 (טרוריסטים מוסלמים)
--



ישראל - עזה:
--
--
ישראל - הרשות הפלסטינית:
1 (טרוריסט מוסלמי)




ישראל - לבנון:
3 (2 חיילי צה"ל וחייל או"ם)
--
ישראל - סוריה:
6 (טרוריסטים מוסלמים, חיזבאללה)
--



תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
3
--
פקיסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
34
עשרות



סה"כ:
13,486 הרוגים
30,000 פצועים (אומדן בלבד)




==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - מפריז ועד לניגריה - ינואר 2015", מגזין המזרח התיכון, 5 בפברואר 2015.

No comments: