Sunday, August 11, 2013

טרור אסלאמי - יולי 2013

האירועים המרכזיים שהיו בחודש יולי 2013: למרות שהמוסלמים ציינו בחודש זה את חג הרמדאן, כל ארגוני הטרור האסלאמיים לא היססו לבצע פיגועי טרור רצחניים במרחב האסלאמי כולו, ואף לפוצץ מסגדים וכנסיות בשעת תפילה המונית. במהלך חודש זה נהרגו יותר מ-8,000 בני-אדם באלפי אירועים אלימים ובפיגועי טרור קשים במיוחד שהתבצעו בעיראק, בניגריה, בסוריה, באפגניסטן, בפקיסטן, בסודאן, בסומליה, בפיליפינים ובמצרים.

מאז הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, ב-3 ביולי 2013, נהרגו במצרים 386 בני-אדם בעימותים אלימים בין חברי תנועת "האחים המוסלמים" לבין אנשי כוחות הביטחון. מספר ההרוגים כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שנהרגו בפעילות צבאית שנערכה במרחב הפרוע של חצי-האי סיני. מקורות צבאיים במצרים מסרו בתחילת אוגוסט 2013 על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בסיני לאור התקפות חוזרות ונשנות של טרוריסטים מוסלמים על מתקנים צבאיים. במהלך הפעילות זו, נמסר על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם תנועת החמאס הפועלת ברצועת-עזה. לפיכך, בעיני הציבור המצרי המתון, תנועת החמאס הפכה מתנועה לגיטימית לתנועה טרוריסטית הפועלת במזיד נגד השלטון המצרי החדש. הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ופעילותם של טרוריסטים מוסלמים בסיני, היוו את מוקד ההתעניינות של התקשורת הבינלאומית לאורך החודש כולו. ועם זאת, פיגועים רצחניים במיוחד התבצעו גם בעיראק, בסוריה ובניגריה שגרמו לאלפי הרוגים נוספים בחודש הרמדאן שהיה אלים ורצחני במיוחד בשנה זו.

בסיכומו של דבר, בחודש יולי 2013 נהרגו 8,392 בני-אדם. בחודשים ינואר-יולי 2013, נהרגו 51,243 בני-אדם באלפי פיגועי טרור אסלאמיים ובאלימות אסלאמית.

המלחמה בטרור האסלאמי:
במהלך חודש יולי 2013 נערכו מבצעים צבאיים מיוחדים נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באפגניסטן, בפקיסטן, במצרים, בעיראק, בתימן, בטוניסיה, בניגריה, במאלי, בטוניסיה ובפיליפינים. כך למשל, בחודש יולי 2013 נהרגו מאות טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני בשיתופם של כוחות נאט"ו הפועלים במדינה זו מאז שנת 2001.

מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב בתימן הפכה במהלך השבועות האחרונים לגלויה יותר תוך כדי הדגשת שיתוף-הפעולה ההדוק הקיים בין ממשלת תימן לבין צבא האמריקאי בכל הקשור לפעילותם של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה במדינה זו. שיתוף-הפעולה זה, הביא לירידה דרסטית מספר ההרוגים בתימן מפיגועי טרור של ארגון אל-קאעידה. בחודש יולי 2013 נהרגו לפחות 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בתימן. כמו כן במהלך החודש כולו נהרגו 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן. בחודשים ינואר-יולי 2013 נהרגו 88 טרוריסטים מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן בלבד. ההתנהלות האמריקאית לאור איומי הטרור שמקורם בתימן (בתחילת חודש אוגוסט 2013), מראים בעליל כי ארה"ב עדין לא החליטה עם הטרור האסלאמי נמצא בנסיגה או שאיומי הטרור על ארה"ב גברו בשנה האחרונה.

במהלך חודש יולי 2013 נהרגו 14 חיילי נאט"ו באפגניסטן בפעילות קרבית. בחודשים ינואר-יולי 2013 נהרגו באפגניסטן 109 חיילי נאט"ו – רובם חיילים אמריקאים.

הנתונים המופיעים בטבלת זו נאספו על-ידי מגזין זה - מגזין המזרח התיכון - בעזרת מעקב יומיומי של הודעות ממשלתיות וידיעות חדשותיות שהתפרסמו במהלך התקופה הנדונה - החל מ-1 ביולי 2013 ועד ל-31 ביולי 2013. מספר ההרוגים והפצועים המופיע בטבלה זו כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים על-פי האומדן הנמוך ביותר. מרבית ההרוגים הם מוסלמים שנרצחו בדי מוסלמים החברים בתנועות רדיקליות ובארגוני טרור אסלאמיים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי – כמה בני-אדם נהרגו בחודש יולי 2013", מגזין המזרח התיכון, 8 באוגוסט 2013.


No comments: