Saturday, June 05, 2010

משט הטרור לעזה - איך לנצח את האטימות האנטי-ישראלית

זו תהייה טעות גדולה מאין כמוה, אם אזרחי ישראל ייכנסו למסכת שלמה של דכדוך לאומי בגלל האירועים האחרונים המתחוללים סביבנו בעקבות משט פעילי הטרור לעזה - שנעשה בעידודו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. זִכרו היטב, ש"אדם מובס אינו מייצר אלא אידיאולוגיה תבוסתנית", כפי שכתבתי לכם על התחושות הציבוריות ששררו בישראל לאחר מלחמת לבנון השנייה. הלאומנות הערבית יחד עם הארגונים האנטי-ישראלים נמצאים כרגע באופוריה, אולם תחושתם זו לא תארך זמן רב אם נלמד לפעול יחדיו בדרך אמיצה ולא הססנית. האויב מנסה להפעיל אמצעים רבים כדי לערער על הלגיטימיות של ישראל להתקיים כמדינה ריבונית ויהודית. דווקא על הבסיס הזה, אפשר לקחת את הרעיונות המרכזיים של התעמולה האנטי-ישראלית (והאנטישמית), ולהפעילה בהצלחה רבה כלפי כל מי שמתיימר לערער של זכותה של ישראל לפעול כפי שמדינות אחרות פועלות ברחבי-העולם.

אל תשכחו את העיקרון הבא: כל 5 אנשים הם רשת חברתית. אפילו התארגנות של אנשים בודדים במקומות רבים ככול האפשר ברחבי-ישראל, יכולה להביא לתוצאה חיובית בדעת-הקהל - הן בישראל והן מחוצה לה, הן בתקשורת המקומית והן בתקשורת הבינלאומית. מכתבים לשגרירויות זרות, מכתבים לעיתונאים זרים הנמצאים בארץ, כרזות, סטיקרים, הפגנות קטנות במקומות רבים, סרטים ביוטיוב, בלוגים, מאמרים, פייסבוק, טוויטר יכולים להועיל הרבה יותר מאשר הפגנה אנטי-ישראלית גדולה בטורקיה. התארגנויות רבות של קבוצות קטנות יכולה ליצור מסה אפקטיבית בשעת הצורך. אל תהססו, היו מובילים, היו חלוצים, תפעילו אנשים גם אם זו קבוצה קטנה ברחוב, בבית, במקום העבודה, בלימודים ובמסגרות חברתיות נוספות. אל תתייאשו אם המסר לא נקלט כבר בדקה הראשונה. חזרה על מסר ברור ופשוט תחדור בסופו של דבר את חומת האטימות האנטי-ישראלית. היו סבלניים - זה עוזר. תחשבו על הטווח הארוך ועל פעילות שיטתית עם אורך-רוח. כל מי שיודע לכתוב - שיכתוב. כל מי שיודע לדבר - שידבר. כל מי שיודע לצייר - שיצייר, העיקר שתלמדו להשתמש ביכולות שלכם להעביר מסר פטריוטי כהלכה. קרוב לוודאי ששמתם לב שהשתמשתי במילים "חלוצים" ו"פטריוטי". במבט ראשון זה נשמע מוזר, אולם בקריאה שנייה זה כבר נראה טבעי לגמרי. ככה המסרים עובדים בעזרת כותרות קצרות וקולעות. דוגמא נוספת: אם נשיא הסנאט של צ'כיה, ד"ר פרמיסל סובוטקה, מביע תמיכה איתנה בישראל ומציין כי המשט לעזה היה אקט של "פרובוקציה מתוכננת שנועדה לגרור את ישראל למלכודת", המסר הזה אינו צריך להיות מוזכר רק בעיתון אחד, אלא המסר צריך להיות מופץ בעשרות ובמאות ערוצים נוספים בעזרתכם. כמו כן, אם סגן-הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, מצהיר כי הפעולה הישראלית היא לגיטימית לחלוטין, עליכם להפיץ את הדבר בכל מקום אפשרי. בניגוד למה שהתקשורת הישראלית רוצה שתחשבו, יש הרבה תומכים בישראל ויש לא מעט הפגנות למען ישראל.

לחשוף את פרצופו של ארדואן
הנאום המיליטנטי של ארדואן בפרלמנט הטורקי ב-1 ביוני 2010, הבהיר לכולנו מהי "
תוכנית העבודה" של הממשלה הטורקית כלפי ישראל. מאידך, ישראל טעתה באופן רשלני בכך שהיא לא הדגישה את חלקו של ארדואן בדרבון הקיצונים הטורקים ליטול חלק פעיל וראשי בדרמה שהתחוללה מול חופי ישראל. הטעות השנייה של ישראל הרשמית היא בכך שלא הוטלה על ראשו של ארדואן את מלוא האחריות בעקבות התקרית עם פעילי הטרור שהיו על הספינה. במקרה הזה, ישראל הרשמית התגלתה כפחדנית, והדבר מנוצל היטב בידי ארדואן וחבריו בעזה, באיראן ובסוריה. ועם כל זאת, מה אנחנו צריכים לעשות?

א. לפרסם את תמונותיהם של פעילי הטרור שהיו על האונייה יחד עם תמונתו של ארדואן. יש ליצור זיקה הדוקה בין פעילי הטרור ולתמיכה לה הם זכו מארדואן וממשלת טורקיה בעזרת הכיתוב "משט הטרור של ארדואן לעזה". תמונות של כלי הנשק שהתגלו על הספינה צריכות להיות עם כיתוב "הסיוע ההומניטרי של ממשלת טורקיה לעזה". גם אתם יכולים לעשות זאת בדרכים פשוטות ולהפיץ אותם בכל ערוצי התקשורת הקיימים כיום.

ב. על ממשלת ישראל להפעיל גורמים בינלאומיים כדי לחקור את זהותם האמיתית של פעילי הטרור שהיו על הספינה. גורמים רשמיים בישראל צריכים לפרסם את תמונותיהם של פעילי הטרור בתקשורת הבינלאומית גם כדי לקבל עזרה ציבורית בנוגע לחשיפת זהותם, וגם כדי לקבע תודעה ציבורית בנוגע למשט הטרוריסטי. גם אתם יכולים להפיץ את תמונותיהם עם הכיתוב הנכון. ההחלטה הישראלית לשחרר את כל העצורים מוכיחה על חולשה ישראלית עצומה שתעלה לנו ביוקר רב.

ג. יש לשקול את זימונם של השגרירים הזרים בישראל למשרד-החוץ על-מנת להגיש מחאה על השתתפותם של אזרחיהם במשט הטרור לעזה. גם אתם יכולים להגיש מכתבי מחאה לשגרירים הזרים על השתתפותם של אזרחיהם במשט הטרור לעזה. כל הפגנה הנערכת ליד שגרירות זרה חייבת להיות מדווחת מהשגריר למשרד-החוץ שלו. עליכם לנצל זאת לתועלתכם כדי להעביר מסר ברור וקולע.

ד. אם פעילי אל-קאעידה ופעילים מארגוני הטרור העולמי הצטרפו ל"תנועות השלום" ולארגוני השמאל הקיצוני, עלינו להדגיש את האבסורד הזה כדי לקעקע את ניסיונותיהם של הארגונים הקיצונים לייצר פרובוקציות נוספות כלפי ישראל. "סיוע לעזה - כן, טרור ואלימות - לא!".

ה. עלינו להדגיש שארדואן מנסה להפוך את ישראל ל"מגרש המשחקים" שלו רק כדי להתחמק מבעיות רבות הנוגעות לכיבוש הטורקי בקפריסין; לבעיית המיעוט הכורדי; לבעיית היחסים האלימים עם הארמנים; לבעיית היחסים עם אירופה הנוצרית המעכבת את הצטרפותה של טורקיה לאיחוד האירופאי; ולמאבקו של ארדואן במוסדות החילוניים של טורקיה ובצבא הטורקי. לטורקיה יש "קופת שרצים" גדולה, המעיקה על טורקיה כמו ענן שחור וכבד. טורקיה החילונית והדמוקרטית בחלקה נמצא לצדה של ישראל. לכן יש ליצור דה-לגיטימציה לכל פעולה של ארדואן כלפי ישראל - וכל דרכים כשרות כדי להשיג את המטרה הזו.

ו. אל תחכו רק לשעת משבר. תפעלו גם בעתות של שקט ושלווה לכאורה. ויחד עם זאת, כל משבר הוא הזדמנות להעביר מסר ברור וקולע ללא התנצלויות וללא התרפסות מול אויבים או ידידים. אסור להיות חמומי-מוח כמו ארדואן, אלא עלינו להעביר מסר תקיף ועקשני שיבהיר את העניין. הכללים הללו נכונים לא רק למשבר הנוכחי אלא גם לכל המשברים שעוד נכונו לנו. המידע המופיע במגזין הזה, ובמגזינים אחרים, עומד לרשותכם. נצלו אותו היטב, משום שמאמץ רב מושקע בכל מאמר ומאמר. עלינו ללמוד איך להפוך כל כישלון טקטי גם להישג אסטרטגי, או במילים אחרות, עלינו ללמוד איך "להפוך לימון ללימונדה". תזכרו את הכלל הפשוט הזה. במהלך הימים הקרובים נוסיף עוד רעיונות, אז תעקבו אחרי השינויים במאמר ותעבירו זאת הלאה.

מה ישראל צריכה לעשות בעזה?
ישנם שני דברים חשובים שישראל יכולה לעשות, כבר בימים הקרובים, כדי לנהל את המשבר באופן מושכל: א. להודיע שישראל מתכוונת לסגור לחלוטין את המעברים מישראל לעזה. ב: ליצור מנגנון בינלאומי שידאג להעביר סחורות לעזה דרך הים ללא התערבות ישראלית, אולם עם הנחיות מדויקות איזה סחורות ניתן להעביר לאוכלוסייה העזתית. הגיע הזמן להתנתק לחלוטין מעזה - זה אחד מהאינטרסים החיוניים שלנו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע, "משט הטרור לעזה - מה אנחנו צריכים לעשות", מגזין המזרח התיכון, 2 ביוני 2010.

2 comments:

Anonymous said...

I needed a dіfferent brаnd befor Greеn Smoke cigarettes anԁ I
could not get away from genuine сigs~urge too fantastiс.
І hаve been smokіng cigаrettes for oѵеr 20yгѕ now and thаnκs to Green Smoke My partner and i аnd my
husband have not experienced the desіrе to go back tо regular cigaretteѕ.
Pгoduct is easy tο usе, affordаble as well аs feеlѕ
and alsο tasteѕ being a rеal сigarette.


Feel frее tο surf to my wеb-site - green smoke coupon

Anonymous said...

We were unable to get all supported sensors (PIDs) to screen info.

Not each and every vehicle difficulty desires
a mechanic's notice.

Here is my homepage; code scanner