Sunday, March 02, 2008

חאלד משעל בנאום אנטישמי מדמשק

הערבים, כרגיל, אינם מצליחים להיגמל מהאמירות האנטישמיות שלהם המופנות לעבר ישראל בכל עת שהם מנהלים מאבק דמים נגדה. החמאס עשה טעות טקטית חמורה כששיגר בימים האחרונים טילי גראד לעבר אשקלון. לראשי תנועת החמאס בעזה ולאלה הנמצאים בדמשק - כדוגמת חאלד משעל - הייתה סברה כי הם שולטים על מהלך העניינים והם יכולים לנתב את האירועים לתועלתם הבלעדית מאז שהפלסטינים פרצו את החומה המפרידה בין רצועת עזה למצרים. אולם, דומה הוא, כי כל מהלך העניינים יצא משליטתם, וכי כעת הם נסחפים בגודש האירועים המתרחשים בעזה בימים האחרונים.

לפני ימים אחדים צה"ל חיסל חולייה בכירה של החמאס שערכה אימונים לקראת פיגוע איכותי נגד ישראל. ראשי החמאס לא יכלו שלא להגיב על אירוע קשה מבחינתם, שכן, החוליה שחוסלה קיבלה הדרכה מקצועית וממושכת באיראן ודמשק. רבים מאנשי החמאס שנהרגו בימים האחרונים היוו את השדרה המקצועית והאיכותית של התנועה בעזה.

ספק רב אם ראשי החמאס בעזה התייעצו עם חאלד משעל, היושב בדמשק, על התגובה הראויה מבחינתם בשל הפעולות האחרונות של ישראל. סביר להניח כי ההחלטה להפציץ את אשקלון נבעה בשל הלחץ הרב המופעל על החמאס לאור הצלחותיה של ישראל לפגוע בגרעין הקשה והאיכותי של הארגון. ההחלטה של החמאס להפציץ את אשקלון חייבה את ישראל לפעול בדרך שונה ממה שהיא נהגה עד כה. מאז יום שישי בערב, צה"ל הכניס חטיבה לאזור ג'יבליה במטרה להפעיל לחץ על חוליות הקסאם במטרה לדחוק אותם הרחק מעבר לאזורי השיגור המגיעים עד לשדרות.

מאז שעות הבוקר (יום שבת), הפלסטינים מדווחים על עשרות הרוגים, רובם חמושים חברי תנועת החמאס. כמו כן, חיל-האוויר הישראלי ערך מספר התקפות על מתקנים צבאיים של הארגון ועל מצבורי נשק. הפלסטינים דיווחו במהלך היום כי הם הופתעו מהכניסה של צה"ל לעומק של שלושה ק"מ לאזור הנמצא בשוליים של העיר עזה. אירועים אלה עוררו את חאלד משעל וגורמים ערביים נוספים כדי להזהיר את ישראל מההתפתחויות האחרונות. ביום שבת, ב-1 במרס, חאלד משעל ערך מסיבת עיתונאים ממקום מושבו בדמשק, ובין יתר הדברים הוא אמר את המשפטים האלה:

"ישראל מבצעת שואה אמיתית על עמנו הפלסטיני מזה 60 שנה. ומה שקורה היום בעזה זו שואה חדשה". משעל פנה למנהיגי ישראל: "אולמרט, ברק ולכל המנהיגים הטרוריסטים. אם תרצו לעשות שטות ולפלוש לעזה נלחם בכם בעזרת אללה, שכן יעמדו מולכם לא מאות או אלפים, אלא מיליון וחצי לוחמי ג'יהאד אמיצים, שיילחמו בעזרת רצונם, אמונתם, אהבתם לחיים ואהבתם למות מוות של קדושים".

"ישראל מגזימה בתיאור השואה, וזאת כדי להפוך אותה לטרגדיה כל כך גדולה, כך שאף אחד אחר לא יוכל לחוות טרגדיה משלו. העם הפלסטיני הוא הקורבן וישראל היא התליין והרוצח. זוהי בושה שהמדינות המערביות מנקות את מצפונן מהשואה שהתרחשה על אדמתן באמצעות שתיקתן בנוגע לשואה האמיתית שמתרחשת בידי ישראל נגד העם הפלסטיני". בעניין זה, לפחות חאלד משעל מודה שהתרחשה שואה לעם היהודי על אדמת אירופה.

עוד הוסיף משעל: "עם הנשק שיש ברשותכם, הייתם ועודכם פחדנים. נפשותיכם היא נפש של גנבים. יש לכם מוסר של נוקמים. אנו מכירים אתכם היטב. אתם חזקים בשל הציוד שלכם. איננו מזלזלים בכך. אתם יודעים שאתם חיים ברגע היסטורי. אתם מנצלים את אמריקה ואת חולשת הערבים לטובתכם. אך אתם יודעים כי זה לא יימשך לאורך זמן. כוחכם לא יעמוד לכם לזמן רב. נביס אתכם בסופו של דבר. את המערכה קשה הזו לא אנו בחרנו בה. היא נכפתה עלינו, ומשום כך לא נובס".

"מה ישראל רוצה?", שאל חאלד משעל, ואף השיב על כך במסיבת העיתונאים בנימה היסטרית: "ישראל רוצה עוד שטחים וגם את המקומות הקדושים. הישראלים רוצים את עמנו מת בשואה, או מת בדרכי מלחמה, או לגרש את עמנו כדי שיאבד את עתידו. וכל מי שיישאר, יוכל להישאר על אדמה נצורה תחת שלטון עצמי. זה גורלו של העם הפלסטיני בהתאם למנטליות הציונית הטרוריסטית".

"מהי האלטרנטיבה למאבק?", שאל משעל, והשיב: "הסדר? משנת 1991 הם מנסים זאת. הלכתם לאנאפוליס, ומה קרה? מאומה לא קרה. ולגבי היוזמה הערבית: שש שנים מנסים לשווק אותה, ומה ישראל וארה"ב עשו איתה? כמה שנים ניסו להגיע להסדר? אפילו כמה מהמנהיגים הפלסטינים המנהלים משא-ומתן עם ישראל מטילים ספק בסיכויים לכך. אז למה יש לחכות?".

במהלך כל היום זרמו הודעות גינוי על מעשיה של ישראל בעזה, והיו כאלה שלא היססו להצהיר פומבית כי מעשיה של ישראל חמורים יותר ממעשיהם של הנאצים. מסתבר, שטילים על אשקלון ואנטישמיות הולך טוב יחד ברטוריקה הערבית.

חשוב להזכיר שישראל מעבירה כל חודש לידי החמאס כ-90 מיליון שקל. ומהעבר השני, מחמוד עבאס הודיע ביום שבת בערב (1 במרס) על
הפסקת המשא-ומתן עם ישראל לאור האירועים בעזה, ובכך הוא העניק לחמאס זכות-וטו על חידוש המשא-ומתן עם ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע, "חאלד משעל בנאום אנטישמי מדמשק", 1 במרס 2008, The Mideast Forum.

No comments: